22.1.17

DIY - Prinsessa Jasminen puku


Tirppa valitsi  6-vuotissyntymäpäivilleen teemaksi Disneyn Aladdinin Prinsessa Jasminen, ja minä pääsin toteuttamaan naamiaisasua.

Tirpan  antamassa mallipiirroksessa olennaisinta tuntui olevan röyhelöt, napapaita, kulta ja kimallus. Se mielessäni sukelsin Eurokankaan palalaareihin ja kaavoitin haaremihousut edestä avonaisella hamosella, napapaidan pienellä kultakuviolla, timantilla ja röyhelöhihoilla, sekä irtonaisen vyön ja simppelit kippurakärkitossut. Kankaiksi valikoitui batiikkivärjättyä trikoota, strassikoristeltua ohutta tylliä ja jotain mysteerikangasta kultaisena. Rintamuksen timantin, kuminauhat ja tukikankaat kaivelin omista varastoista.

Yhteensä työtunteja meni melkein viisi, ja rahaakin 25 euroa, joten mistään nopeasta budjettiratkaisusta ei nyt tällä kertaa ollut kyse. Mutta uskaltaisin väittää, että lopputulos kestää aikaa ja leikkejä, ja jotain arvoa täytyy laittaa sillekin, että tämä on oman lapseni suunnitelmasta, omin pikku kätösin, omalle lapselleni tehty.

Minulla on myös ilkeä aavistus, ettei näitä prinsessa-asuvuosia ole enää juurikaan edessäpäin. Laitan toivoni vappuihin, halloweenkekkereihin, vanhojen tansseihin ja penkkareihin. En ole ihan vielä valmis  luopumaan tästä kaikesta. Minussa meni selkeästi innokas taitoluistelijan mutsi ihan hukkaan.

Kuka voisi kellot seisauttaa?

6 kommenttia:

  1. Vau, mieletön asu! Kyllä minä sitten olen niin iloinen, että bloggaat ja saan lukea tekstejäsi :)

    VastaaPoista
  2. Tuo on kyllä ihan mielettömän hieno asu! Olen aika kade kaikille jotka osaa ja jaksaa värkätä ompeloitsemalla kaikenlaista hienoa.
    Muutenkin oli kiva lukea noista Tirpan juhlista, näyttää niin hienolta, ihanasti jaksat panostaa semmosiin :)

    VastaaPoista
  3. Vitsi miten ihana asu! Tirppa on jo niin iso tyttö! <3

    VastaaPoista
  4. Vau, tosi upea! Mä aina harmittelen kun on vappu, Halloween tai muut naamiaiset ja mä olen ihan käsi ompelemaan.. Olisi ihana toteuttaa omia visioita. :)

    VastaaPoista
  5. Vau, olet todella taitava! Ihana asu ja niin kaunis prinsessa :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi. ♥

(Yli 2 viikkoa vanhoihin postauksiin tulevat kommentit menevät valvonnan kautta, joten ethän ihmettele, jos kommenttisi ei tule heti näkyviin)

Muuta blogissa:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...